Umowa z salą weselną. Najważniejsze elementy, które powinny się w niej znaleźć

Rezerwacja sali weselnej to jedna z najważniejszych formalności, jakie musimy dopełnić w związku z organizacją swojego ślubu i wesela. Aby rezerwacja była skuteczna i obie strony czuły się bezpiecznie, konieczne jest zawarcie umowy w firmie pisemnej oraz wpłacenie zadatku, który zagwarantuje skuteczną rezerwację lokalu.

Jakie najważniejsze elementy powinny znaleźć się w każdej umowie, którą para narzeczonych podpisuje z wybraną salą weselną?

Umowa z salą weselną tylko w formie pisemnej!

Pisemna umowa z wykonawcą każdej usługi w jasny i przejrzysty sposób precyzuje prawa i obowiązki każdej z jej stron. Nie powinno jej więc zabraknąć także przy rezerwacji sali weselnej. Najczęściej w momencie podpisania umowy manager sali poprosi nas o wpłacenie zadatku, który zagwarantuje dostępność lokalu w żądanym przez nas terminie.

Umowa z salą weselną. Najważniejsze elementy, które powinny się w niej znaleźć

Umowę z salą weselną powinniśmy podpisać tylko w sytuacji, kiedy jesteśmy pewni swojego wyboru. W przypadku rezygnacji zapłacony zadatek nie zostanie nam bowiem zwrócony – jego zadaniem jest ochrona interesów sali, która dzięki wpłaconej kwocie zyskuje pewność, że skorzystamy z jej usług. Co jednak w sytuacji, kiedy to sala nie wywiąże się z umowy? Wtedy zadatek zadziała na naszą korzyść i będzie przysługiwał nam jego zwrot w podwójnej wysokości.

Jakie elementy powinny znaleźć się w umowie z salą weselną?

Każda umowa powinna posiadać czytelnie oznaczone strony umowy, czyli wymienioną z imienia i nazwiska parę dokonującą rezerwacji sali oraz nazwę i dane firmy, która świadczy usługi wynajmu lokalu weselnego. Powinna zostać na niej umieszczona także data zawarcia umowy oraz miejsce jej podpisania. W umowie musi znaleźć się także określenie rodzaju zamawianej przez nas imprezy, jej dokładnego czasu oraz miejsca.

W pisemnej umowie z lokalem powinny zostać także zawarte prawa i obowiązki każdej ze stron oraz określenie odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone przez uczestników zabawy. Do najważniejszych obowiązków organizatora wesela zalicza się zapewnienie wybranego menu i obsługi wesela, udostępnienie lokalu nowożeńcom w ustalonym dniu i godzinach oraz przygotowanie sali zgodnie z ustaleniami. Obowiązkiem pary jest z kolei uiszczenie ustalonego zadatku oraz uregulowanie pełnej kwoty w określonym terminie.

Umowa z salą weselną a poszczególne koszty

Jednym z najważniejszych elementów, na którego obecność należy zwrócić uwagę, jest także dokładne określenie wynagrodzenia przysługującego lokalowi weselnemu na wykonaną usługę. Możliwe jest umieszczenie w umowie minimalnej liczby gości, ewentualnie podanie ustalonej ceny za jedną osobę. Zazwyczaj dokładna liczba gości jest bowiem określana w załączniku do umowy, który dołącza się do niej na kilka tygodni przez weselem.

Warto także, aby w umowie zostały zawarte wszystkie usługi znajdujące się „w cenie” oraz wymienione te (wraz z ich dokładnym kosztem), za które będziemy musieli zapłacić osobno. W poczet dodatkowo płatnych usług mogą wchodzić m. in. opłata za alkohol zakupiony poza lokalem (korkowe), dekoracje sali przygotowane na indywidualne zamówienie, tort, świeże kwiaty itp.